Indkøbskurv Der er 0 varer i kurvenTotal: 0,-
Betalingskort
 MENU
Sorter:

Lak og polering

Nogle tror fejlagtigt at polering af bilen er hvad der får den til at skinne, men det er faktisk ikke helt sandt. 

Polering er blandt garvede bilentusiaster kendt som lak korrektion. Det er her du kan fjerne overfladiske ridser, syremærker og andet grimt i lakken. Det er dog bydende nødvendigt at huske på, at for meget polering kan fjerne for meget klarlak og udtynde lakken på din bil så meget, at den bliver grim at se på, samtidigt med du kan udsætte den for rustskader. 

Herunder skriver vi vores tanker om polering, hvordan det bør udføres i vores optik, altså vores egne metoder.

Vi skriver ikke om hvordan man bedst kan polere sin bil, for det er religion, men vi skriver hvordan vi selv gør det.

Før du starter med at polere skal din bil vaskes helt ned. Så ren som muligt. 
Når bilen er vasket helt ned er det en god idé at køre over med en claybar.

 Det er bare så tilfredsstillende at se en helt ren bil. 

Polering kan udføres enten manuelt eller med maskine. Vi anbefaler oftest maskinen, fordi du sparer mange timer arbejde og et par dages ømhed i armen. 

Vælger du ikke at arbejde med maskine, anbefaler vi du kun polerer 30x30cm ad gangen, da du dermed nemt kan se forskellen på de polerede og ikke polerede overflader. 

Vi dykker ikke så meget i poleringsmaskiner her, du skal blot vide der findes nogle forskellige typer. Dual Action og Rotatry. Her er Dual Action maskiner mere velegnede til hjemmebrug, da de ikke er lige så aggresive som modparten. Rotary maskiner kommer hurtigt til at gå for langt ned i lakken, og dermed risikerer du at ødelægge din bils lak, hvis du ikke er så øvet i at polere med den slags maskiner.

Har du spørgsmål til noget af det skrevne her, er du velkommen til at ringe på 96 300 250, eller skrive på info@bilx9000.dk